onsdag 6 mars 2013

Rättvisa!

JAAA!
Förvaltningsrätten gav mig rätt i mitt överklagande mot Nybro Kommun och Barn och Utbildningsnämndens beslut att inte lämna ärendet om nedläggning av Transtorpskolan vidare till kommunfullmäktige.

Jag har både i media och på Rädda transtorpskolan på Facebook flera gånger hävdat att detta är ett brott mot lagen. Jag tog till och med upp det direkt på kommunfullmäktige i en direkt fråga till Kommunfullmäktiges ordförande. Han hånlog och ryckte på axlarna. Han sa att detta var minsann inte en fråga för kommunfullmäktige! Idag har vi svart och vitt på att han inte har en aning om hur kommunlagen är utformad! Eller så har han koll på den men totalt struntar i den. Vad svaret är vet nog bara han.

Vi vet alla att detta inte på något sätt räddar Transtorpskolan. Frågan kommer ju nu att flyttas till kommunfullmäktige. Där kommer S/M majoriteten försöka driva igenom frågan igen. MEN, detta ger oss ändå mer tid och därmed åter hopp. Jag kommer nu tillsammans med mina vänner i TREFF och RTS åter öka takten för att försöka få till förändring sista kvarten!

Jag ber nu våra politiker att ta rätt beeslut, försämra det inte för våra barn! Låt våra barn fortsätta få den fantastiska skolstart som Transtorpskolan erbjuder!!

TACK, Förvaltningsrätten att ni gav demokratin en ärlig chans när Nybros politiker misslyckades!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar